PERCUMA! Perisian Melukis Yang Termudah & Terpantas

Assalamualaikum semua.


Berita baik untuk semua terutamanya Guru - Guru dan ibubapa; 2 hari yang lepas pihak google telah memperkenalkan satu perisian terbaru mereka, iaitu medium online untuk melukis dengan cara yang termudah dan terpantas.

Perisian yang dicipta oleh pereka berbakat ini dikenali sebagai AutoDraw, amat mudah digunakan dan sangat membantu kerana ianya merupakan perisian yang berasaskan atas talian (web-based), dan tidak perlu dimuat turun ke dalam telefon, tablet mahupun komputer anda.

Penggunaannya yang hanya secara atas talian ini juga, lebih praktikal kerana ianya tidak akan membebankan gadget anda dengan satu lagi perisian lain yang pastinya akan melambatkan dan  menyusahkan kerja anda.

Kini anda semua mampu melukis dengan mudah dan tidak perlu sakit kepala terutamanya kepada guru - guru atau ibubapa yang nak melukis untuk sesi pembelajaran anak - anak di sekolah, mahupun di rumah. Amat Mudah, dan ianya PERCUMA!.

Jadi, selepas ini anda hanya perlu gunakan perisian ini untuk hasilkan sesuatu yang menarik; samada kad hari lahir, kad jemputan mahupun hanya sekadar untuk melukis doodle yang simple.

Sekiranya anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut kelebihan dan 'magic' di sebalik AutoDraw ini, anda boleh mencuba ianya di sini.  “Quick, Draw!”  . Ianya merupakan salah satu daripada Artificial Intelligent Eksperimen yang direka oleh pihak Google yang mana perisian ini akan mengenalpasti dan cuba menterjemahkan dalam bentuk lukisan berdasarkan apa yang anda lukis.

Video ini menunjukkan contoh penggunaanya.


Jom kenali mereka yang terlibat secara khusus dalam menghasilkan lukisan dan artwork menarik untuk AutoDraw ini.
HAWRAF, Design Studio
Erin Butner, Designer
Julia Melograna, Illustrator
Pei Liew, Designer
Simone Noronha, Designer
Tori Hinn, Designer
Selman Design, Creative Studio

Ok. itu saje yang saya nak kongsi. Semoga bermanfaat buat semua.
Artikel asal boleh di baca di sini.

Salam Jumaat.
With Love,
Imah SulamKasehCreative

0 comments:

Post a Comment

recent posts

Hakmilik SulamKaseh Creative. Powered by Blogger.

About Us

Blog ini ditubuhkan untuk menempatkan segala hasil kerja saya yang terkini di SulamKaseh Creative.. Moga bermanfaat buat semua.. InsyaAllah.. Rabbi Yassir